Framantari de limba

Framantare de limba, frantura de limba, scrantitura de limba sau incurcatura de limba.

Asa se numesc pe romaneste jocurile fonetice alcatuite din expresii, propozitii sau fraze greu de pronuntat. Odinioara ele erau repetate de copii sau tineri pe la sezatori, rostirea lor era obiectul pedepselor date in timpul jocurilor sau chiar se organizau concursuri „de frant limbi”.

Rata

 

Rata raghita piscuparnita

cu cinci puisori negrisori, albisori toti cu rata raghita

piscuparnita

Capra

 

Capra calca-n piatra,

Piatra crapa-n patru;

Crape capul caprei-n patru,

Cum a crapat piatra-n patru.

Un mos cu un cos

 

Un mos cu un cos,

In cos – un cocos.

Mosul cu cosul,

Cosul cu cocosul.

Vulturul

 

Vulturul sta pe pisc

Cu un pix in plisc.

Fluturele

 

Fluturele sta pe floare

Floarea flutura in vant

Ca fluturele pe floare.

Tic Pitic

 

Ne trimite Tic Pitic

O scrisoare intr-un plic:

„Inghetata de fistic

Nu mai este nici un pic,

Fiindca printr-un siretlic

A mancat-o Cipilic.”

Ala Bala Portocala

 

Ala Bala Portocala

Iesi Gheorghita la portita,

Ca te-asteapta Talion.

Talion, fecior de domn,

Cu caruta Radului,

Cu caii-mparatului,

In marginea satului,

Dorobant, clant!

Chit Chirit

 

Chit Chirit pe doua ghete

Avea doua etichete

Pe cea stanga scrie GHEATA,

Pe cea dreapta DESCHEIATA.

Spun

 

Eu nu-ţi spun ceea ce-ţi spun,

Eu îţi spun numai să-mi spui

Ceea ce nu ţi-am spus eu.

Ou

 

Găinuşa nouă,

Ouă ouă nouă.

Prepelita

 

E pestriţă prepeliţa pestriţă,

Dar mai pestriţă decît

Prepeliţa pestriţă sunt puii

Prepeliţei pestriţe

Din neamul prepeliţelor pestriţe.

Tamplarul

 

In tamplaria unui tamplar s-a intamplat o intamplare. Alt tamplar, care din intamplare auzise de intamplarea intamplata tamplarului, s-a dus sa vada, ce i s-a intamplat tamplarului in tamplarie si din intamplare s-a lovit cu tampla de tampla tamplarului.

Stan

 

Stan sta-n castan ca stanca. (Stan sta-n castan. Stanca sta-n castan ca Stan.)

Titiridva tidva

 

Titiridva, tidva; nu-i greu a zice titiridva tidva, da-i greu a destitiridvi titiridvitura titiridvei tidvei…

Tot am zis..

Tot am zis si-am zis c-oi zice,

Dar de zis eu n-am mai zis.

Nici n-am zis, nici n-oi mai zice.

Pila

Pimpirel cu pila lunga si-a pilit pila pe punga. Punga-n pila, pila-n punga, Pimpirel cu pila lunga.

Marar

Rar morar fara marar, morarita si mai rar.

Oaia

Oaia aia e a ei, eu i-o iau.

Tei

Retevei de tei pe miriste de mei        sau

Ciritei de tei pe miriste de mei.

Barza

O barza breaza face zarva pe o varza.

Muste

Mustele musca muscata.

Sase

Sase sasi in sase saci.

Acest articol a fost publicat în Felurite, ticluite, iscusite, Jocuri, jucarii, piua! și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

23 de răspunsuri la Framantari de limba

  1. alexandra zice:

    tote sunt super misto si nu luam de aici daca nu avema nevoie la scoala .

  2. Smiler Cornelia zice:

    framintarea de limmba capra e mai lunga

  3. nika zice:

    Rică nu poate să zică rău rățușcă rămurică Însă cînd va crește Rică mai ușor el o să zică rău rățușcă rămurică…

  4. Alin_85 zice:

    stie cineva framantari de limba doar ccu sunetul a?

  5. gabelusha zice:

    sunt foarte interesante si cind voi mai avea nevoie la scoaa de framintari de limba voi apela doar aici

  6. Wow, minunate aceste frământări de limbă! Tocmai ce-am exersat cu fiul meu( 8 ani ) și ne-am distrat pe cinste! Mulțumim!
    O duminică minunată!

  7. galina zice:

    foarte frumoase framintari de limba

  8. Ancuta Ciobanu zice:

    Zise ala catre ala c-am zis eu c-am zis c-oi zice.Eu n-am zis c-am zis c-oi zice.Cand oi zice tot oi zice, c-am zis eu c-am zis c-oi zice.
    Caramidarul caramidareste cu caramida caramidarului din caramidaria caramidarului.
    Fata fostului fierar Fanica firbe fasole fara foc fiindca focul face fum.
    Pui de piropopircanita.

  9. adrian zice:

    Foarte bune framintarile

  10. Bianca zice:

    Stiu ca sti ca stiu c-ai stiuca si mai stiu ca stiuca-i peste!

  11. klara zice:

    O șopârlă,șopârliță, șopârli, șopârlăriță, o plecat la șopârlit, c-un șărpoi, șopârloi, șopârli, șopârlăroi,iar șărpoi, șopârloi, șopârli, șopârlăroi n-o vrut sa șopârlească cu șopârla,șopârlița, șopârli, șopârlărița

  12. madalina zice:

    totul e minumat!!!!!ca poezea capra

  13. madalina zice:

    poezia capra eperfecta

  14. IoAna zice:

    Un caricaturist a caricaturizat o caricatura
    Poti tu sa caricaturizezi caricatura,caricaturistului?

  15. Dorian zice:

    Cupa cu capac capac cu cupa.
    Un cascat cu casca casca langa cascada
    sau
    Un cascat cu casca face caca langa cascada.
    O baba balana mananca o banana babana.

  16. Cristi zice:

    Chit chirit pe doua ghete
    Avea doua etichete
    Pe cea stanga scrie GHEATA
    Pe cealalta DESCHEIATA

  17. daniel zice:

    Interesante framîntari de limba. Multumesc!!!

  18. nu toate sunt interesante
    mie imi place pila

Lasă un comentariu