Jesus Christ Superstar

Hristos a înviat!

Zilele acestea am vorbit mult în familie despre Iisus, am citit, ne-am uitat la tot felul de filmulețe. Copiii au foarte multe întrebări despre religie și este bine că este așa. Cumva îi ajută și pe adulți să iasă din ideile prea fixe și să revadă întregul credinței lor într-o lumină proaspătă.

Pentru noi, Slujba de Înviere este unul dintre cele mai frumoase momente petrecute în familie, atât cât putem rezista la ea până să ne ia somnul ..deocamdată. Dar până să plecăm de acasă trebuie să ne menținem treji. Iar anul acesta le-am pus copiilor Jesus Christ Superstar, un film pe care eu îl văzusem de zeci de ori de vreo cincisprezece ani încoace, de fiecare dată altfel, de fiecare dată atrasă de alt aspect al filmului. Pentru mine acest film este o capodoperă și este de fiecare dată o revelație. Mă ajută să mă simt bine în lumea mea și să le explic copiilor ce și de ce cred, la fel cum o poate face o pictură, o sculptură, o icoană care emoționează pentru că arta este pentru noi de cele mai multe ori un bun pretext pentru a vorbi despre lucrurile importante. Dar filmul folosește însă atâtea mijloace diferite între ele, încât este una dintre cele mai complexe opere de artă cu acest subiect din punctul meu de vedere, fiind în același timp el însuși un mijloc de a privi religia altfel, într-un mod poate mai prietenos pentru cei care nu se simt confortabil în prezența canoanelor, rămânând totuși fidel acestora. Este profund și modern, plăcut de privit și auzit, dar plin de simboluri despre care se poate discuta minute în șir cu copiii, cu o coregrafie, scenografie și o muzică incredibile. În concluzie, este din punctul meu de vedere o operă de artă desăvârșită. Vă invităm să îl priviți și să dezbateți dialogurile în familie: pe mine filmul m-a ajutat să le explic copiilor mult mai ușor relația dintre Iisus și Iuda, de exemplu, decât filmele pentru copii care sunt eliptice și edulcorate. Vă mai dorim să vă aducă emoție și bucurie!

Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii spune despre Jesus Christ Superstar„Audiţie integrală, stereofonică, a operei rock-pop „Jesus Christ Superstar” de Andrew Lloyd Webber şi Tim Rice. Personajul Mariei Magdalena — text, partitură, voce, interpretare — e extraordinar. Toată puterea de creaţie şi dragostea autorilor pentru operă aici s-au concentrat.”

Privit cu folos!

Iulia din Casa din copac

Acest articol a fost publicat în Felurite, ticluite, iscusite. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

