Ciorne si o casuta din hartie

IMG_20141112_113855

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Arbore, Arminden, copac, pom, crâng, livadă, pădure, pepinieră, scoarță, altoi, mugur, mlădiță, nuia, creangă, măduvă, ramură, desiș

Ziua 1 sau Cum a început totul

Bună! Azi a fost o zi grozavă. Vreți să știți de ce? Pentru că azi mi-a venit o idee nemaipomenită. Haideți să vă povestesc cum s-a întâmplat.

Tocmai încercam să desenez diverse lucruri dintr-o singură linie. Încercasem pentru a zecea oară să desenez o căsuță dintr-o singură linie. De fiecare dată procedasem altfel, dar nu îmi ieșise prea bine. De fapt, nu-mi ieșise deloc.

Tocmai atunci am auzit niște gheruțe care zgâriau încet ușa.

– Intră, Norocel!, i-am spus.

Când m-am întors spre el, am dat cu ochii de grămăjoara de hârtie mototolită pe care o aruncasem pe jos.

– Hârtia se face din lemnul copacilor. Cred că ar trebui să fiu mai atentă ce fac cu ea. Mulțumesc, Norocel. Ai venit la fix. Oare ce am putea să facem cu toată hârtia asta? Nu o putem arunca la gunoi. Cred că… aș putea să te fac pe tine! Uite, punem hârtia la înmuiat cu puțin aracet și vom face din ea o pastă. Gata! Putem să ne ocupăm de ea mai târziu. Hai în curte, l-am auzit pe tata lucrând.

Când am ajuns în curte, tata tocmai scotea din magazie tot felul de lucruri. Părea cam încurcat de ele. Așa că m-am hotărât să îl ajut. Găsise multe scânduri din lemn de fag. Miroseau așa de frumos. Ați mirosit vreodată lemn tăiat? Mmmm… miroase a cald.  

– Cred că am mai putea construi încă o casă cu scândura de-aici, mi-a spus tata în glumă.

Și atunci mi-a venit ideea de care vă spuneam…

 

Așa începe cartea Luli și căsuța din copac, următoarea poveste cu Luli și Norocel. Peste câteva luni sper sa o putem răsfoi împreună.

Dar până atunci, câte ceva despre ciorne, hârtie și reciclat:

Voi mai scrieți de mână?  Eu doar încep. Scrisul de mână mă inspiră și mă face să mă simt un pic mai liberă, mai ales că încă îmi mai place să mâzgălesc pe lângă text. Apoi îmi dau seama că va dura mult să transcriu sau vreau sa rescriu ceva deja scris, iar computerul este mai săritor când este vorba de cut și paste. Așa că nu după mult timp, scrisul se mută de pe hârtie pe ecran. Cu toate astea, la noi în căsuță se folosește încă multă hârtie.

În noua poveste, Luli este foarte atentă cu modul și cantitatea în care folosește hârtia. Prin urmare, m-am lăsat și eu inspirată de ea și, în loc să arunc ciornele și printurile intermediare ale textului, le-am reciclat într-o căsuță din hârtie. M-am gândit că poate și voi aveți propriile voastre ciorne din care puteți face mici căsuțe și cine știe ce alte întrebuințări frumoase le veți da. Așa că iată un fel de a face o căsuță din hârtie și cum ne-am jucat noi cu ea.

Joc cu folos!

Acest articol a fost publicat în Articole, Carticele, De mesterit și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

