Joaca de-a animatia: episodul 1

Sau primul nostru film de animatie. Numit si Papagheno si Papaghena, dupa celebrul duet din opera lui Mozart. Flautul fermecat este opera noastra preferata, am putea sa o ascultam si zi si noapte :). De aceea am devorat  si savurat de-a lungul timpului si muzica, dar si povestea. In ce priveste povestea, va recomandam cateva carti frumos ilustrate pentru copii, insotite si de cd-uri si de textul integral al operei, la biblioteca Institutului Francez despre care v-am vorbit si aici.

Ce putem sa va spunem de la inceput este ca a fost o aventura foarte placuta, planificata si inceputa cu mult entuziasm. Copiii „din ziua de azi” vad zilnic ecranul animat, fie el de computer sau de tv. Iar noi am considerat ca la 3 ani jumate, respectiv, 3 luni jumate :), nu e prea devreme sa vezi cum fac lucrurile acelea sa se miste. Nu am lucrat ca la carte. Am luat-o babeste, am lucrat cu plastilina si hartie tocmai pentru a constientiza si mai bine procesul de punere in scena si de animatie, am construit usor usor. Ca prim exercitiu a fost bine si asa, dar de data viitoare ne-am propus sa lucram ca la carte, adica asa sau asa, de exemplu. Desenul preliminar sau story board-ul ii ajuta foarte mult pe copii pentru ca vizualizeaza de la inceput ceea ce au de facut, in felul acesta isi dozeaza mai bine si fortele si rabdarea.

Ce ne-a lipsit a fost trepiedul, fara el va trebui sa stiti sau sa invatati sa lucrati intr-un program de editare video mai profesionist care sa stabilizeze imaginea. In felul acesta postproductia va dura foarte mult 🙂 Asa s-a intamplat la noi.

In afara de trepied va trebuie doar materiale de modelat si de animat: plastilina, hartie, sarmulite, un suport, o veioza mobila, un aparat foto, maini harnicute si multa rabdare, pentru ca fotografiatul ia timp.

Va dorim sa va distrati cel putin la fel de bine ca si noi. Le multumim pe aceasta cale vecinilor nostri dragi, Mirela si Cristi, impreuna cu care intr-o seara, timp de cateva ore, ne-am jucat de-a animatia.

Si iata ce-a iesit:

Atentie! Nu va abateti privirea de la ecran pentru ca dureaza putin! 🙂 Ce credeati? Ca va puteti bea toata cana de ceai in timpul asta? 🙂 Poate la urmatoarea noastra productie.

Si cateva fotografii din making-off:

DSCF3509 generic  (76) 0001 (93)

 

Vizionare placuta!

Acest articol a fost publicat în De mesterit, Felurite, ticluite, iscusite, Filme pentru prunci, Jocuri, jucarii, piua!. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Joaca de-a animatia: episodul 1

  1. Inarvant zice:

    Este un stop motion forte dragut 🙂 Chiar azi am mai vazut alt film in care se foloseste aceasta tehnica, aici http://www.youtube.com/watch?v=5kWTZpAjbZ8

  2. Pingback: Joaca de-a animația (II) – Floarea iubirii | Casa din copac

Lasă un răspuns

