O carte pentru Eu, Singur, Nu tu si Vreau eu

Toulemonde_livre_lequotidienavecmonenfantIntr-o zi cu soare, pe cand toti locuitorii casutei plantau pomisori in curte, a sarit peste gard un plic grasut si stralucitor. Prima data, am spus poezia de iesit soarele, crezad ca este o piatra: Pietricica lucitoare, da Doamne sa iasa soare! (indemn foarte potrivit si pentru azi!). Apoi ne-am dumirit ca este un nou dar de la prietenii nostri de pe alte meleaguri care ne poarta in gandurile lor prin lume. Asa ca am deschis si am gasit o carte. Foarte potrivita cu activitatea pe care tocmai o faceam: Le quotidien avec mon enfant, de Jeanette Toulemonde. Putine vorbe din aceasta carte m-au lasat indiferenta, dar inca nu am terminat-o, asa ca nu va pot impartasi o parere despre ea ca un tot. In schimb, nu m-am putut abtine sa nu va trimit cateva imagini din cuprinsul cartii, foarte nimerite, zic eu, cu vremea mocirloasa si rece si mai ales cu copilasii care vor sa faca totul de unii singuri. Pe noi ne-a distrat foarte tare metoda de imbracare a unei jachete si o exersam zilnic. Cat despre instrumentul de descaltat hands free, fiinta cea mai tehnica din casa noastra a remarcat faptul ca ar trebui doua pentru ca altfel te poti murdari pe soseta descaltata🙂.

Jeannette Toulemonde este o batranica simpatica, cu sase copii, saisprezece nepoti si, la ora editarii cartii, cinci stranepoti, care a fondat in anul 1969 o revista pe nume L’enfant et la vie inspirata din activitatea ei de parinte si a sotului sau, Jacques, precum si a altor parinti din jur, mai ales a acelora care trageau cu ochiul la metoda Motessori si la altele asemenea ei. In cartea de care v-am pomenit autoarea nu incearca neaparat prezentarea metodei Montessori, ci ofera mai mult sfaturi practice care sa il ajute pe parinte sa vina in intampinarea lui „vreau sa fac singur”, povesteste experiente graitoare din viata ei alaturi de copii sau a altor parinti, acoperind numeroase arii de interes pentru parintii contemporani. V-o recomandam.

Le quotidien avec mon enfant, de Jeannette Toulemonde, Editions l’Instant Present, 2005.

Multumim Rebecai, generoasa nu numai cu prietenii ei, dar si cu lumea in care traieste

 

Acest articol a fost publicat în Carticele, Felurite, ticluite, iscusite și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la O carte pentru Eu, Singur, Nu tu si Vreau eu

  1. woodorria spune:

    buna ziua! ma intereseaza cum pot achizitiona cartea Jannettei Toulemonde. Multumesc.

Lasă un răspuns

