Coverga

Asa le spuneam in copilarie corturilor si casutelor pe care le faceam din araci si le acopeream apoi cu folie, crengi, frunze de lipan sau cu presurile tesute din zdrente de bunica si, din cand in cand, de noi. Erau jucaria mea preferata, de unde si visele cu casute verzi pe pereti. Acolo era LOCUL, culcusul, ascunzatoarea si teritoriul marcat clar: fiecare avea coverga lui, puteai sa te invecinezi, sa te retragi, sa faci sat impreuna cu altii. Era frumos inauntru mai ales cand afara ploua, cei care aveau infiltratii de apa invatau pentru data viitoare cum sa isi izoleze mai bine acoperisul 🙂

Mi-am amitit de covergile mele din copilarie rasfoind in primavara o carticica de gradinarit pentru copii imprumutata de la Institutul Francez. Acolo am gasit un articol despre cum sa ii faci copilului un loc de joaca in curte din plante. In articol se preciza ca iti trebuie asa: 12-14 araci, un loc insorit din gradina in forma de cerc cu diametrul de doi metri, un baros cu care sa infigi aracii si o sfoara/sarma cu care sa ii legi la capatul de sus pe toti in manunchi. Apoi semintele: langa fiecare arac ar trebui semanate primavara devreme zorele, fasole urcatoare, tartacute si orice planta agatatoare care va place (aveti grija insa la cele toxice si otravitoare). In lipsa de araci, noi am urmat alta metoda, cu ce am avut la indemana: am indoit bucati lungi de fier beton si le-am infipt in pamant in locul aracilor: asa ca ne-a iesit un fel de … colivie. Si pentru ca am semanat destul de tarziu, iar ploaia nu ne-a venit in ajutor,  am reusit sa culegem doar cateva teci de fasole si sa ne bucuram de o singura tartacuta. In schimb zorelelor le-a mers foarte bine, asa ca avem mari sperante pentru anul viitor.

Speram ca v-am dat o idee frumoasa ca loc de joaca in gradina, noua ne este drag de coverga noastra si ne jucam in ea pe paturica. Asteptam la vara fotografii cu ce ati reusit sa construiti si voi!

Joc cu folos!

Acest articol a fost publicat în De mesterit și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Coverga

  1. loredana zice:

    Vacanta placuta sa aveti!

Lasă un răspuns

