Copiii si consumerismul sarbatorilor

Sau o picatura de apa intr-o mare.

Ravasul meu de astazi este despre ceea ce stiti, vedeti si simtiti oricum zilele astea. “Prea multul” de pe strazi poate fi sufocant pentru unii.. Dintotdeauna mi-a fost cumva mila de cei ce se amesteca in aceasta forfota, acum incep sa imi dau seama si de ce.

M-am tot gandit daca sa va scriu despre acest subiect sau nu, ce sa-i faci, teama de a nu parea ridicol! 🙂  Dar m-am trezit cu gandul la mirosul de rasina si nu am mai putut scapa de el nici acum. Asadar, nu vreau sa va scriu despre tonele de ambalaje pe care le veti arunca la gunoi luna aceasta, despre jucariile cat o palma ambalate in cutii si plastice cat casa, nici despre podoabele plasticoase in locul nucilor vopsite, nici despre prea multele cadouri materiale pe care le primesc de sarbatori copiii. Vreau sa va scriu despre noua mea pasiune: brazii, fratii si verisorii lor. Nici eu nu am aflat decat in vara aceasta, cand am plantat primele conifere: acesti minunati copacei care au devenit un simbol al sarbatorii Craciunului cresc doar 20 de centimetri pe an! Si cu asta am zis cam totul. Pentru cei care nu stiu nimic despre copaci, pot sa va spun ca 20 de centimetri inseamna foarte putin si ca procesul lor de crestere este foarte lent. Este de fapt asa cum trebuie sa fie. Brazii taiati care se vand zilele astea in magazine sau la coltul strazii au stat cel putin 10 ani in pepiniere sau paduri pana sa ajunga in sufrageriile clientilor. Si ce mi se pare cel mai trist este ca peste doua-trei saptamani ii voi vedea din nou tot la coltul strazii, dar aruncati la gunoi.

V-am facut sa va simtiti prost? 🙂 Nu asta am intentionat. Dar copiii isi iau parintii drept modele inca din frageda pruncie. Ce vad la ei, asta vor face mai tarziu mai mult sau mai putin. Daca veti cumpara un brad, molid, pin etc. in ghiveci (asa cum din ce in ce mai multi prieteni cu copii vad ca fac) si il veti planta la primavara in curte, la prieteni in curte sau la padure, copiii vor prinde mesajul fara cuvinte si cu bucurie. Iar daca pruncii vostri sunt ceva mai mari, le puteti vorbi despre despaduriri si importanta reimpaduririlor (mai ales in Romania), despre lemn si esentele sale, despre multiplele utilizari ale lemnului, despre procesul de crestere al unei plante etc.

Apa vie, apa moarta.

Cele rele sa vi se spele, cele bune sa vi se-adune.

Acest articol a fost publicat în Articole. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Copiii si consumerismul sarbatorilor

  1. rebeca zice:

    foarte trista imaginea brazilor taiati, unde mai e respectul pentru viata?

  2. De aici de unde suntem, noi ne gandim la bradutul nostru din gradina. Oare ce mai face?

  3. casadincopac zice:

    Bine, la fel si pisicile:)

  4. casadincopac zice:

    Pentru ca pe Facebook s-a lasat cu dezbateri aprinse pe tema bradului de Craciun, va invit sa va dati cu parerea si pe blog sau sa ne spuneti ce brazi impodobiti in Ajunul
    Craciunului.

  5. SuperMamica zice:

    Pentru un copil mic este placut sa impodobesti un bradut natural, eventual unul mai mic pe care il poate decora singur. Nu putem fi ipocriti sa nu ne aducem aminte cat de veseli eram cand simteam mirosul de brad in casa.

Lasă un răspuns

