Nume vechi pentru copii

Fie parinte, fie nas, ganditi-va bine cand alegeti numele unui prunc: il va purta cu sine toata viata!

Va scriam acum ceva timp aici nume dragi din copilaria mea si va invitam sa povestiti alaturi de noi despre numele dragi voua.

Acum va scriu nume frumoase, nume sonore, nume care imi plac mie, nume potrivite pentru a fi purtate de prunci, copii si oameni mari.

Petru fete: Anica, Smira, Safta, Ileana, Otilia, Zamfira, Lucia, Teodosia, Ecaterina, Elisabeta, Lina, Marta, Teodora, Ana, Zinca

Pentru baieti: Sava, Ieremia, Zaharia, Mircea, Horia, Radu, Tudor, Gruia, Cazimir, Iancu, Iacob, Filip, Casian, Luca, Lazar, Darie, Marcu, Dimitrie, Simion, Nicula, Nicodim, Serafim

Alegeti numele in tihna, spunand o rugaciune.

Si povestiti aici despre numele pe care le-ati ales deja.

Acest articol a fost publicat în Felurite, ticluite, iscusite. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Nume vechi pentru copii

  1. Stiti la ce m-am gandit cand am citit postarea aceasta? Nu neaparat la nume, ci la apelative vechi, unele disparute azi, altele cu alta acceptiune, altele ajunse din pacate peiorative…

    Primul exemplu pe care il stie toata lumea [doar peiorativ azi] este tata (cu tz: ţaţă – nu stiu daca wordpressul ia diacritice). Uite ce zice dexul despre ea: 1. (Pop.) Mătușă. ♦ Termen de respect cu care cineva se adresează (la țară) unei surori mai mari sau unei femei mai în vârstă; lele. 2. (Pop.) Termen alinător dat de un bărbat femeii iubite; mândră.

    La noi in sat (la bunici) insa, sora mai mare era dada (nu doda ca in Oltenia) sau cel mai des dadica iar fratele mai mare era nenea sau nenicu’. Bunica sau strabunica – cea mai in varsta femeie din familie de obicei era, nu stiu din ce motiv, bâta. Bunica bunicului meu aparea mereu în poveşti ca Bâta Cristina, si bunica bunicii era Bâta Rada.

    Mai stiti si altele?

    Uite cum ar fi Dodă in Oltenia sau lele, sau cocă (copil mic)

    • casadincopac spune:

      Aveam si eu o tzatza in copilarie, sora fratelului bunicului. Locuia cu noi in aceeasi curte si imi era tare draga. Multa vreme nu i-am stiut numele pentru ca si bunicii ii spuneau tot tzatza. II spuneau asa in semn de respect pentru ca fratele ei era mai mare decat bunicul meu. La fel si dida se spunea unei surori mai mari din familie. Dida Lina, ca sa ne intoarcem la nume frumoase era sora mai mare a bunicii mele. Artista a tesutului si creatoare de modele.

Lasă un răspuns

