Ce este in toate?

Asa se intreaba o veche ghicitoare romaneasca. Raspunsul este numele. Totul are un nume.

V-am scris pe o foaie cateva nume dragi din copilaria mea de la tara.

Mi-ar placea sa ne impartasiti si voi nume vechi care va sunt dragi si poate chiar povestile legate de acestea.

Iata o poveste scurta despre un nume: Anica a fost una dintre matusile mele, cea mai sprintena si cea mai vesela dintre toate. Sora mai mica a bunicului. O vizitam foarte des impreuna cu bunica. Faceau schimb de vopseluri, modele pentru cusaturi si tesaturi. De la ea primeam in dar arnici de toate culorile si imi arata cum sa cos cu el musculite. Am amintiri foarte viu colorate datorita ei.

Acest articol a fost publicat în Felurite, ticluite, iscusite. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Ce este in toate?

  1. raluca bn spune:

    Mie cel mai mult imi placea Elisabeta, e numele unei matusi de-a bunicii de loc din Sibiel stramutata la Constanta. L-am vayut pe crucea de la mormant unde se faceau parastasuri lungi ca in Dobrogea. Am fost impresionata de cat de lung si pretios este numele. Desi apartinuse unei taranci mi se parea f nobil si special. In rest, dupa numele papusilor imi dau seama care erau numele preferate. Unele dintre ele aveau eticheta cu nume si de obicei il pastram dar altele dadeau libertate de „botez”: Adelina, Ruxandra (al doilea nume al meu pe care nu l-am folosit activ niciodata), Diana. Nu-s prea vechi astea parca… dar tin de copilarie 🙂

  2. ecarteanuntii spune:

    Rhea-Silvia este mama mea, fiica Despinei, fiica Iordanei, fiica Tarsiei.
    Alte nume interesante din arborele nostru genealogic: Sava, Alecu, Maruca, Caliţa, Dobre, Safta.
    Amintiri am doar despre mama si despre bunica, Despina, la care imi petreceam vacantele. Era invatatoare si avea (inca are) o camera numai cu carti. Acolo am prins gustul noptilor albe citind.

  3. Luthelo spune:

    Am si eu un nume, deloc romanesc cei drept insa de care ma leaga foarte multe amintiri. Este vorba de Siris, o fata careia ii murise mama la numai 16 ani si se trezise ca trebuie sa fie reponsabila pentru luarea deciziilor intr-o casa, pentru o sora mai mica cu vreo5 ani , terminarea liceului. Mai mare decat mine cu vreo 7 ani si in aceea vreme se simtea clar diferenta de varsta. Prietenele ei nu ma bagau in seama(evident!)insa ea DA. A avut grija de mine si m-a invatat lucruri care mai tarziu mi-au dat directie. Mie asa de dor de ea 🙂

  4. Pingback: Nume vechi pentru copii | Casa din copac

  5. Pingback: Ce este în toate? « Enciclopedia numelor româneşti | Enciclopedia numelor româneşti

Lasă un răspuns

