Ghici!

Mi-am petrecut copilaria la tara, mai cu seama la bunici, in simplitatea unei case batranesti. Fara prea multe jucarii, fara tv, fara spectacole sau tobogane. Bunica m-a invatat insa multe jocuri, mi-a construit jucarii din coji de nuca si din bete, dar dintre toate jocurile cel mai mult imi placeau ghicitorile. Imi placeau mai ales seara, cand ne strangeam cu totii langa soba sau pe prispa si se lasa o tacere de taina. Atunci bunica spunea: „Sus copaie, jos copaie/La mijloc carne de oaie. Ghici ce e?”

Mi-am notat din amintire o parte din ghicitorile de la bunica, pe altele le-am regasit cu emotie mai tarziu in diferite carti, iar pe altele le-am indragit dupa aceea.

Gasiti doua posturi cu ghicitori in categoria/rubrica/pagina Felurite, ticluite iscusite. Voi mai adauga si altele in curand. Sper sa va distrati cu copiii ghicind sau intrigandu-i pe ei cu ghicitul.

Inutil sa va mai spun ca le stimuleaza creativitatea, le consolideaza capacitatea de asociere, le dezvolta spontaneitatea, le starnesc curiozitatea si creeaza o atmosfera de mister intr-o seara altfel plicticoasa poate.

Joc frumos si cu folos va doresc!

P.S. Cine e cel mai iute din lume?

(Gasiti raspunsul in postul Cimilituri din copilaria mea)

Acest articol a fost publicat în Jocuri, jucarii, piua!. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

